منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵ ق.ظ

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

حقوق بین الملل یکی از پویاترین و چالش برانگیزترین گرایش های حقوقی است. ویژگی این رشته طرح مسائلی بعضا بی سابقه است. همچنین باید دانست که قریب به اتفاق مسایل مطروحه در این رشته به موضوعات سیاسی تنه می زند. البته این منافاتی با حقوقی بودن آن ندارد؛ اگر هر حق را یک امتیاز بشماریم، اشخاص بین المللی هم مثل اشخاص حقوق داخلی لاجرم به دنبال افزایش امتیاز خود هستند. با این تفاوت که اولا جامعه ای که حقوق بین الملل درآن جریان دارد فاقد قوه ی حاکم برتراست و دیگر اینکه طرف های حقوق در این جامعه از نظر زور و قدرت به هیچ وجه همگون و متوازن نیستند و نتیجتا اجرای این حقوق چندان دلچسب و اقناع کننده به نظر نمی رسد.


مشاوره و برنامه ریزی منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق بین الملل


ضمن آرزوی موفقیت برای همه ی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حقوق بین الملل سال ۹۲ در همین جا قصد دارم از مقدمه عرایضم نتیجه ای بگیرم و آن اینکه اگر چه رشته ی مورد نظر شما حقیقتا حقوق، ولی همواره ممزوج با مسائل سیاسی است. فلذا چنانچه با این تصور که می توانید به صرف پرداختن به ابعاد تکنیکی و فنی حقوق بین الملل صرف نظر از سایر ابعاد این رشته توفیق حاصل نمایید بهتر آن است که تجدید نظری در انتخاب خود داشته باشید.
بعد از این مقدمه نسبتا طولانی سر اصل مطلب میرویم. اولا در ارتباط خدماتی که مؤسسات خصوصی کارشناسی ارشد ارائه می کنند صرفا آزمون های آزمایشی قابل توصیه است. آزمون های آزمایشی به داوطلب کمک می کند با برنامه ریزی درس بخواند و آنچه در طول چند هفته مطالعه کرده است را در معرض آزمون قرار دهد. با این کار ضمن مطالعه حجم قابل توجهی از منابع در هر آزمون داوطلب قادر خواهد بود بسنجد نسبت به سایرین حداقل در این بخش از منابع چه وضعیتی دارد و اینکه آیا روشی که در مطالعه خود به کار برده ثمر بخش بوده است یا خیر. مهم ترین ملاک در انتخاب مؤسسه، میزان داوطلب آن است زیرا به نحو مطلوب تری بیانگر وضعیت شما در بین سایرین می باشد. بنابراین لازم است تحقیق کنید که در حال حاضر در رشته ی شما کدام یک از این مؤسسات شرکت کننده ی بیشتری دارد. چنانچه فکر می کنید برنامه ریزی شخصی شما جواب میدهد نیازی به شرکت در آزمون نیست ولی اگر به این نتیجه رسیدید که آزمون لازم است با برنامه ی همان مؤسسه پیش بروید در غیر اینصورت شرکت در آن ها کارکرد خود را از دست می دهد و به گونه ای سر در گمی منتهی می شود.
نکته دیگر اینکه حتی الامکان از جزوات و بسته های آموزشی مؤسسات اجتناب کنید زیرا بسیاری از این جزوات مطالب را به نحو کافی در خود ندارند و اکتفا به آن ها اشتباه بزرگی محسوب می شود.

منابع پیشنهادی برای آزمون حقوق بین الملل و برخی نکات ضروری در رابطه با آن ها ذیلا تقدیم می شود:

۱-حقوق بین الملل عمومی؛ کتاب دکتر ضیایی بیگدلی و جزوه های دکتر بیگ زاده حتی الامکان نسخه های جدیدتر. بدون تردید مهم ترین ماده درسی در آزمون حقوق بین الملل همین درس می باشد. شاید احساس کنید آنقدری که برای این درس وقت صرف کرده اید چیزی عایدتان نشده است. چندان نگران نباشید تقریبا همه در اوایل مطالعه ی خود چنین احساسی دارند. به نظر می رسد مهم ترین دلیل این موضوع این باشد که دانشجویان در دوره ی کارشناسی واحدهای درسی کمی از حقوق بین الملل را میگذرانند و در نتیجه آن طور که با سایر دروس ارتباط برقرار می کنند با این درس مأنوس نمی شوند. بنابراین توصیه می شود با خیال راحت به مطالعه خود ادامه دهید ان شاءالله خیلی زود این احساس برطرف خواهد شد. از متن عهد نامه ها غافل نباشید و علاوه بر منابع مذکور به طور ویژه منشور ملل متحد، اساسنامه ی دیوان بین المللی دادگستری و عهدنامه حقوق معاهدات سال ۱۹۶۹ را مطالعه بفرمایید.

۲-زبان و متون حقوقی؛ دومین درس از جهت اهمیت و به قول دوستان سکوی پرش داوطلبان، درس زبان است.برای این درس توصیه می شود حتما علاوه بر کتاب هایی مثل ۵۰۴ و لغات ضروری تافل مجموعه سوالات زبان عمومی سال های اخیر رشته های مختلف علاوه بر حقوق را مورد توجه ویژه قرار دهید. زیرا مجموعه ی این سوالات بسته ای از لغات ارزشمند مورد عنایت طراحان سوالات کنکور را در اختیار شما قرار می­دهد.منظور از این سوالات تمام قسمت های سوال می باشد زیرا بعد از انجام این کار متوجه خواهید شد بسیاری از گزینه های اشتباه آزمون های قبلی در سال های بعد به عنوان پاسخ صحیح مورد سوال قرار گرفته اند. ضمنا برای بخش تخصصی حتی المکان درک مطلب خود را تقویت کنید زیرا پاسخ به این سوالات بیش از آن که از شما سواد حقوقی به زبان انگلیسی طلب کند فهم متن را می خواهد. با وجوداین لازم است تا حدودی با استفاده از منابع موجود ترجیحا کتاب Law text با اصطلاحات حقوقی به زبان انگلیسی نیز آشنا باشید.

۳-حقوق اساسی؛ کتاب بایسته های حقوق اساسی دکتر قاضی و جلد دوم کتاب دکتر محمد هاشمی


تسلط بر متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اهم امور در مطالعه این درس می باشد. همچنین با توجه به اشباع سوالات این قانون به جهت طرح سوال های متعدد از آن، در سال های اخیر توجه طراحان سوال معطوف به قوانین عادی با موضوع حقوق اساسی شده است بنا براین از این قوانین و آیین نامه ی نهادهای اساسی که نام آن ها در قانون اساسی آمده غافل نشوید.

۴-حقوق بین الملل خصوصی؛ کتاب مرحوم دکتر محمد نصیری و دکتر الماسی. متن مواد مرتبط با این درس را از روی قانون مدنی با دقت مطالعه بفرمایید. با توجه به حجم کم این درس و روانی مطالب آن معمولا داوطلبان آن را بالا می زنند. با کمی دقت در آزمون، خواهید توانست درصد بالایی را کسب کنید

۵-حقوق مدنی تعهدات؛ کتاب قواعد عمومی قراردادها دکتر صفایی و اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان


مواد مرتبط با بحث تعهدات از جمله مواد ۱۸۳تا ۳۳۷ قانون مدنی را چندین بار از روی قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان مطالعه بفرمایید. مبحث وقایع حقوقی اگرچه از سر فصل های درس حقوق تعهدات می باشد با وجود این از سال ۸۲ به این سو مورد سوال نبوده و بنابراین مطالعه ی کتاب وقایع حقوقی دکتر کاتوزیان چندان ضرورتی ندارد ولی مواد مربوط به این موضوع در قانون مدنی(مواد ۳۰۱تا۳۳۷) را از باب محکم کاری مد نظر داشته باشید. هم چنین مواد مربوط به خیارات را از قسمت انتهایی بیع در قانون مدنی مطالعه بفرمایید.

*مهارت تست زنی خود را تقویت کنید. کتاب های طبقه بندی شده نسبت به کتاب هایی که به ترتیب سال تست ها را ذکر کرده اند ترجیح دارند. همراه مطالعه به تدریج تست هم بزنید و لزومی ندارد بعد از اتمام همه دروس تازه شروع به تست زدن کنید ولی حداقل ۴۸ ساعت فاصله بین مطالعه و تست زدن در هر مبحث ضروری به نظر میرسد.

** منابعی که معرفی گردید ضروری ترین کتاب هایی هستند که مطالعه آن ها الزامی است. مطالعه سطحی منابع متعدد بدون تسلط کافی بر آن ها برای موفقیت در آزمون هیچ جایگاهی ندارد بنابراین توصیه می شود از صرف وقت به این صورت جدا خودداری کنند و به جای آن منابع اصلی را چندین بار مطالعه کنند تا تسلط کافی حاصل شود.

بسته های آموزشی کارشناسی ارشد  حقوق بین الملل

در پایان درصدهای رتبه اول کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را جهت اطلاع ذکر می کنم:

 

زبان ۷۸
حقوق بین الملل عمومی ۷۶
حقوق اساسی ۸۲
حقوق مدنی تعهدات ۸۴
حقوق بین الملل خصوصی91

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۲۶
  • ۳۲۹ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

آزمون های مرحله ای کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد

ارشد

ارشد ازاد

ارشد ازاد 96

ارشد سراسری

ارشد سراسری 96

ارشد سراسری حقوق بین الملل 96

برنامه ریزی ارشد

برنامه ریزی ازمون

برنامه ریزی تحصیلی کارشناسی ارشد

بسته های آموزشی کارشناسی ارشد

ثبت نام ارشد ازاد حقوق بین الملل

ثبت نام ارشد حقوق بین الملل

ثبت نام ارشد سراسری حقوق بین الملل

ثبت نام کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

حقوق بین الملل

حقوق بین الملل 95

حقوق بین الملل 96

حقوق بین الملل سنجش تکمیلی

حقوق بین الملل96

خلاصه مباحث

رتبه یک کارشناسی ارشد

رشته های کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد حقوق بین الملل

زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری حقوق بین الملل

زمان چگونگی ارشد ازاد حقوق بین الملل

سرفصل دروس کارشناسی ارشد

سنجش کارشناسی ارشد

سوالات ارشد

مشاوره با رتبه یک کارشناسی ارشد

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

منابع آزمون کارشناسی ارشد

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق بین الملل حقوق بین الملل

منابع ارشد

منابع ارشد 96 حقوق بین الملل

منابع ارشد ازاد حقوق بین الملل

منابع ارشد حقوق بین الملل

منابع ارشد حقوق بین الملل 96

منابع ارشد رشته های ارشد حقوق بین الملل

منابع ارشد سراسری حقوق بین الملل

نحوه ثبت نام ارشد 96 ازاد حقوق بین الملل

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 حقوق بین الملل

نحوه ثبت نام ارشد حقوق بین الملل

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 96 حقوق بین الملل

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد حقوق بین الملل سنجش امیرکبیر

کارنامه ارشد

گرایش های ارشد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی