منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

منابع ازمون کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

 

همانطور که احتمالا دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96 را مشاهده کرده اید گروه روانشناسی 2 دیگر وجود ندارد و به جای آن یک مجموعه روانشناسی وجود دارد و یک مجموعه مشاوره.

منابع پیشنهادی ارشد روانشناسی تربیتی

رشته ی روانشناسی تربیتی و روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی به زیر گروه روانشناسی منتقل شده اند.

دروس برای هردو رشته مطابق سال های گذشته است.

تفاوتی که برای این دو رشته وجود دارد درس زبان است.

درس زبان در گروه روانشناسی زبان تخصصی است واین یک خبر خوب برای رشته روانشناسی تربیتی و کودکان استثنایی است زیرا زبان عمومی که معمولا باعث دردسر در مطالعه میشد وجود ندارد.

البته حداقل توانایی در درس زبان عمومی برای درک مطلب زبان تخصصی ضروری است.

ضرایب دروس کنکور ارشد روانشناسی تربیتی

برای درس زبان تخصصی پیشنهاد میشود که از کتاب متون روانشناسی به زبان انگلیسی تالیف یحیی سید محمدی استفاده شود.

همچنین برای دوستانی که در درس زبان مشکل بیشتری دارند ویا علاقه به مطالعه ی بیشتری در این زمینه دارند پکیج زبان کیهان پیشنهاد می شود: کلیک کنید

 

درس روانشناسی تربیتی همچنان اهمیت زیادی برای این رشته دارد وضریب آن 3 است.

خلاصه رتبه های برتر از تــمام منابع گرایش روانشناسی تربیتی درکیهان موجود است: کلیک کنید

در رشته ی مشاوره هم تغییر خاصی جز تغییر اسم گروه از روانشناسی 2 به مشاوره به چشم نمی خورد.

 

امیدوارم با مطالعه ی مستمر و مفید و با پشتکار ادامه ی مسیر را طی کنید موفق و پیروز باشید.

 

لیست دروس تخصصی منابع ازمون کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

لیست منابع و ضرایب:

روانشناسی تربیتی - ضریب ۳

این درس با ضریب (2) برای گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و ضریب (3) برای گرایش روانشناسی تربیتی از جمله دروس مشترک این دو گرایش برای مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. تعداد سوالات این درس در رشته روانشناسی (2) 20 سوال می‌باشد و از جمله دروسی است که در آزمون رشته علوم تربیتی (1) نیز مورد سؤال قرار می‌گیرد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و کتاب روانشناسی پرورشی نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف می‌باشند. تعاریف روانشناسی تربیتی، مراحل و هدف‌های آموزشی، طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی نظریه‌های رشد شناختی و رفتاری یادگیری، سنجش و ارزیابی، نظریه‌های خبر پردازی یادگیری، انگیزش و یادگیری روش‌های مختلف آموزش، مطالعه و یادگیری از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. روانشناسی تربیتی از جمله دروسی است که معمولاً داوطلبان در آن با کمی تمرکز و دقت می‌توانند به درصد خوبی در آزمون کارشناسی ارشد برسند.

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری روانشناسی تربیتی

روانشناسی پرورشی نوین دکتر  سیف

روانشناسی تربیتی دکتر کدیور

دانلود نمونه جزوات رتبه های برتر دانشگاه تهران و شهیدبهشتی برای این درس - کلیک کنید

روانشناسی رشد - ضریب ۲

ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی برای هر دو گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و روانشناسی تربیتی (2) و برای گرایش مشاوره صفر و تعداد سؤالات آن 20 سؤال می‌باشد. منابع این درس در دانشگاههای مختلف، کتاب‌های روانشناسی ژنتیک 1 و2، دکتر منصور، روانشناسی رشد جلد 1 و 2 لورا ای برک می‌باشند. در این درس اکثر نظریه‌ها، نظام‌ها و تحلیل‌های روانشناسان بزرگ تحلیل می‌شود، نظریه‌های اریکسون، فروید، ماهلی، آنافروید، ملانی کلاین، هارتمن، بالبی، نظام‌های گزل، والن ویگوتسکی، لئون‌ تیف، لوینسون، اشپتز، کلبرگ و بررسی مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکی، نوجوانی، میانسالی، بزرگسالی و دوره پیری از جمله مطالبی هستند که در این درس به طول کامل تحلیل می‌شوند. برای تسلط در این درس و کسب درصد قابل قبول در آزمون کارشناسی ارشد دقت و تمرکز در مطالعه، تفکیک نظریه‌ها و تطابق هر تست یا مبحث با نظریه‌های موجود در ذهن از شروط اصلی می‌باشد.

 

 

روانشناسی ژنتیک جلد 1 و 2 اثرمحمود منصور و دادستان 

روانشناسی رشد اثر لورا جلد 1 و 2 ترجمه سید محمدی

پیشگامان روانشناسی رشد اثر ویلیام سی کرین

دانلود نمونه جزوات رتبه های برتر دانشگاه تهران و شهیدبهشتی برای این درس - کلیک کنید

روانشناسی عمومی - ضریب ۲

ضریب این درس در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی برای هر دو گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و روانشناسی تربیتی (2) و تعداد آن 20 سؤال می­ باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه­های مختلف کتاب­های روانشناسی هیلگارد و روانشناسی سانتراک و کتاب روانشناسی عمومی دکتر گنجی می­باشند و مباحث آن بیشتر در مورد اهمیت روانشناسی، یادگیری و حافظه، اندیشه و زبان، شخصیت، بهداشت روانی، روش­های درمان، رفتار اجتماعی و به طور کلی مروری کلی بر مفاهیم اساسی روانشناسی می‌باشد.

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد  روانشناسی تربیتی

زمینه روانشناسی هیلگارد تک جلدی

دانلود نمونه جزوات رتبه های برتر دانشگاه تهران و شهیدبهشتی برای این درس - کلیک کنید

آمار و روش تحقیق - ضریب ۲

ضریب این درس برای تمام گرایش‌ها (2) و تعداد سؤالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتی 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاهها کتاب‌های آقای دکتر علی دلاور می‌باشد. کتاب‌های روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی و تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی از جمله این کتب می‌باشند. در برخی دانشگاهها اساتید از روی «کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی» تألیف دکتر اسماعیل بیانگرد و یا حتی جزوه‌ی شخصی خود برای تدریس این درس استفاده می‌کنند.

 

احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور

مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی دلاور

روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دلاور

آمار توصیفی در علوم رفتاری هومن

استدلال آماری در علوم رفتاری ترجمه علیرضا کیامنش(جلد1و2)

دانلود نمونه جزوات رتبه های برتر دانشگاه تهران و شهیدبهشتی برای این درس - کلیک کنید

بسته آموزشی آمار و روش تحقیق کیهان؛ کلیک کنید.

منابع ارشد روانشناسی بالینی،‌ منایع ارشد بالینی، منابع روانشناسی بالینی، کنکور ارشد روانشناسی عمومی، مشاوره، رتبه های برتر روانشناسی، رتبه های برتر روانشناسی، ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، مصاحبه با رتبه های برتر روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی

 

 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ما مهم است. این موفقیت نهایی به عملکرد مناسب در تک تک درس ها بستگی دارد که در بین آنها برخی دروس ممکن است مشکلات بیشتری برای داوطلبان ایجاد کنند. درس آمار و روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته مجموعه گرایش های رشته روانشناسی و علوم تربیتی، از جمله این دروس است که عملکرد مناسب در آزمون برای این درس بستگی به فهم کافی و و عمیق از مفاهیم گسترده آمار و روش تحقیق دارد. ابزارهای متفاوتی برای افزایش وسعت و عمق فهم و همچنین تسلط ما در این درس در دسترس هستند که شرکت در کلاس های خوب و کارآمد یکی از آنهاست. با این حال، شرکت در این کلاس های کارآمد ممکن است برای همه مقدور نباشد و موانعی از جمله هزنیه بالای ثبت نام، زمان محدود، خستگی های رفت و آمد به کلاس و ... برای برخی داوطلبان میسر نباشد.

 

به همین جهت، گروه آموزشی کیهان، در راستای ارتقای حداکثری تراز و رتبه داوطلبان کنکورهای روانشناسی و علوم تربیتی، فیلم کارگاه 24 ساعته ی آمار و روش تحقیق خانم اسماعیلیان، مدرس مطرح درس آمار و روش تحقیق در دانشگاه شهید بهشتی را با کیفیت صدا و تصویر عالی در اختیار داوطلبان گرامی قرار داده است.

 

 هزینه ارسال این پکیج رایگان می باشد.

برای مشاهده اطلاعات دقیق پکیج و قیمت و سفارش، کلیک کنید.

 

نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 93 درصدی را نشان داد.

 

متون روانشناسی به زبان انگلیسی-ضریب ۲

 

متون روانشناسی به زبان انگلیسی، تالیف سیدمحمدی - نشر روان و ارسباران (دوجلد: کتاب اصلی و راهنما)

 

این درس 30 سوال دارد.

از سال 87 به بعد یعنی در 9 سال گذشته، سوالات این درس به این شکل است که چند متن (passage) یعنی حدود 4 تا 6 متن می‌آید و از هر متن چندین سوال به صورت درک مطلب (reading comprehension) مطرح می‌شود. یعنی برخلاف بسیاری از رشته ها از جمله رشته راهنمایی و مشاوره یا علوم تربیتی، در کنکور ما سوالات زبان تخصصی روانشناسی به شکل "زبان عمومی" به طور مستقیم مطرح نمی‌شود. پس هم باید بتوانید متون انگلیسی را با سرعتی مناسب بخوانید و بفهمید و هم بر تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سوالات درک مطلب(که در سراسر دنیا یکپارچه هستند) آشنا باشید تا بتوانید با سرعت و دقت بالاتری به سوالات پاسخ دهید. برای این کار به چه چیز نیاز دارید؟

در وهله اول به دانشی وسیع از لغات تخصصی و عمومی زبان(بیش از هزار لغت تخصصی و غیرتخصصی) و همچنین تسلط بر نکات گرامر و ترجمه لازم برای درک درست از متن نیاز دارید که این کار به وسیله کسب تسلط کامل بر یک کتاب مختصر و مفید و البته جامع از متون روانشناسی به زبان انگلیسی میسر می‌شود. ما کتاب سیدمحمدی را (که به نظرمان در حال حاضر از سایر کتاب‌های مربوطه، از لحاظ گوناگون شرایط بهتری دارد) تهیه می‌کنیم، روزانه آن را خط به خط می‌خوانیم و واژه‌هایش را حفظ می‌کنیم.

بعد از صرف حدود صد و خرده ای ساعت (روزانه یک الی یک ساعت و نیم)که کتاب سیدمحمدی به پایان رسید، می‌رویم و تست یکی از کنکور‌ها را می‌زنیم. در اینجا احتمالاً به درصدی بیشتر از 50-30 دست پیدا کنیم(بسته به توان هر داوطلب) و دیگر خبری از درصد‌های زیر 30-20 نیست. خب کارمان اینجا در این مرحله تمام شد.

در وهله دوم، از آنجایی که طراحی این سوالات به شکل سوالات درک مطلب تافل است، به سراغ تکنیک‌های درک مطلب تافل رفته و سعی می‌کنیم طی حدوداً 50 ساعت آموزش و تمرین روی آنها به تسلط برسیم. این کار به وسیله کتاب‌های موجود در سطح بازار که مربوط به آزمون‌های تافل است انجام شدنی است. پکیج زبان پیشرفته کیهان(اطلاعات بیشتر) هم با توجه به اینکه این تکنیک‌ها را بر اساس سوالات کنکور روانشناسی سال‌های گذشته پیاده کرده و آموزش داده است، در این زمینه ابزاری فوق العاده مناسب است که کارایی بسیار بالایی در این باره داشته است. همچنین با شرکت در کارگاه زبان مربوطه نیز می‌توانیم به این تسلط برسیم، البته به شرطی که واقعاً تمرین‌های داده شده در کارگاه آموزشی را انجام داده و ملکه‌ی ذهن کنیم. خلاصه بکوشید تا این تکنیک‌ها را در کمترین زمان و به عمیق‌ترین شکل یاد بگیرید، حالا از هر روشی که صلاح می‌دانید.

نکته: زبان تخصصی روانشناسی تقریبا بیشترین مطلب تحلیلی و آموزشی را در سایت به خودش اختصاص داده و آنجا دقیقا گفته ایم که چه کارهایی باید کرد. اول باید یک کتاب تخصصی را به روشی که گفته ایم و در جلسات مشاوره، مشاور شما بهتان دقیقتر و مفصلتر میگویند، بخوانیم. خط به خط. برای این از کتاب سیدمحمدی استفاده میکنیم که به نسبت کتابهای دیگر ساده تر، دقیقتر و کاربردی تر است. بعد اگر در گرامر ضعف داریم باید به سراغ یک کتاب گرامر برویم یا سر کلاسی مناسب این کار حضور پیدا کنیم.

برای درس زبان تخصصی روانشناسی آزمون سراسری کارشناسی ارشد روانشناسی(وزارت علوم)، ترجیح اولیه ما کتاب زبان تخصصی روانشناسی تالیف یحیی سیدمحمدی از نشر روان/ارسباران است. علت ترجیح این کتاب بر دیگر کتاب ها این است که این کتاب مختصر است، ترجمه ای روان دارد، تالیف یکی از پرکارترین مترجمین کتاب های روانشناسی در کشور است و ... .

اما این دلیل نمی شود که کتاب های دیگر "بد" یا "بلااستفاده" باشند.

دو سه سالی است که متونی که در کنکور می آیند، در کتاب های روانشناسی عمومی به زبان انگلیسی یافت نمی شوند و شما باید به یک دانش کلی از متون روانشناسی به زبان انگلیسی اشراف داشته باشید و بتوانید این متون را به شکلی روان و نسبتاً سریع مطالعه کنید که این نیازمند برنامه ریزی درست، انتخاب منابع درست، پرهیز از آزمون و خطا، تلاش مستمر و دریافت مشاوره های تخصصی در صورت لزوم است.

خیلی جاها در کنکور تفاوت ها به وسیله انتخاب های شما تعیین می شوند. اینکه "خوب" را انتخاب کنید یا "بهتر" را.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۲۲
  • ۲۱۲ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق جزا

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حسابداری

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته روانشناسی بالینی

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته عمران

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مدیریت بازرگانی

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مهندسی صنایع

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته مهندسی کامپیوتر

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد روانشناسی بالینی

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مدیریت اجرایی

منابع کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مدیریت بازرگانی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حسابداری

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی 2

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 1

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 3

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی mba

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی آی تی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی بازیگری

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی حسابداری

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی سینما

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت صنعتی

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی معماری

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی نرم افزار

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی نفت

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ی کامپیوتر

منابع کنکور کارشناسی ارشد روابط بین الملل

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی