منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ق.ظ

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی



منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت

عناوین دروس امتحانی: ۱- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، ۲- اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، ۳- ریاضی و آمار، ۴- تئوری های مدیریت، ۵- اقتصاد خرد و کلان، ۶- مالیه عمومی و بودجه، ۷- مدیریت منابع انسانی، ۸- تحقیق در عملیات، ۹- مدیریت مالی، ۱۰- مدیریت تولید، ۱۱- بازاریابی، ۱۲- مدیریت سرمایه گذاری و ریسک، ۱۳- مبانی کارآفرینی، ۱۴- حسابداری مالی و صنعتی، ۱۵- اصول و مبانی نشر، ۱۶- دانش حمل و نقل، ۱۷- دانش مدیریت بازرگانی و حمل و نقل.

 

دروس مشترک در کارشناسی ارشد رشته مدیریت

« زبان عمومی و تخصصی »

درس زبان عمومی و تخصصی با ضریب (۳) برای تمام گرایش ها به غیر از گرایش مدیریت مالی (برای این گرایش ضریب این درس (۲) می باشد) و گرایش های مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای و مدیریت بازرگانی دریایی (برای این گرایش ها ضریب این درس (۴) می باشد) دارای اهمیت بالایی برای داوطلبان رشته مدیریت است. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد.

 

آزمون های مرحله ای کارشناسی ارشد  مدیریت بازرگانی

 

« تئوری‌های مدیریت »

تعداد سؤالات درس تئوری‌های مدیریت در آزمون کارشناسی ارشد ۳۰ سؤال می‌باشد و ضریب آن برای تمام گرایش ها (۳) و در گرایش های کارآفرینی، مدیریت حمل و نقل دریایی، بازرگانی دریایی و مدیریت مالی (۲) می باشد. به دلیل اهمیت این درس، برای قبولی داوطلبان باید توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشند. حجم این درس نسبتاً بالاست. منابع و مراجع مهم این درس کتاب‌های رابینز، مدیریت عمومی تألیف دکتر الوانی، اصول و مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر رضاییان، مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر رضائیان، مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت می‌باشند.

 

برنامه ریزی ارشد  مدیریت بازرگانی

 

« اقتصاد خرد و کلان »

این درس با ضریب (۲) برای تمام گرایش ها به غیر از گرایش های مدیریت مالی و مدیریت نشر در نظر گرفته شده است (ضریب این درس برای گرایش مدیریت مالی (۳) و برای مدیریت نشر (۰) می باشد). منابع مهم این درس که در دانشگاه‌های مختلف از روی آن تدریس می‌شود کتاب‌های اقتصاد خرد و مسائل آن تألیف دومینیک سالواتوره، نظریه اقتصاد خرد تألیف جان فرگوسن، تئوری اقتصاد خرد تألیف محمدحسن مشرف جوادی می‌باشند. دانشجویان رشته مدیریت کمی در این درس دچار مشکل هستند، سؤالاتی که در آزمون‌های چند سال اخیر از این درس مطرح می‌شود، با کمی پیچیدگی همراه است و لازم است دانشجویان با نکات مهم و مفاهیم جزئی‌تر آشنا باشند.

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد مدیریت بازرگانی

« ریاضی و آمار »

در جلسات مشاوره دیده‌ایم دانشجویان این رشته از درس ریاضی و آمار گریزانند! اما نگاهی به ضریب (۳) برای گرایش های مدیریت مالی و مدیریت کارآفرینی و ضریب (۲) برای سایر گرایش ها و تعداد سؤالات آن (۲۰ سؤال که ۱۴ سؤال آن مربوط به درس ریاضی عمومی و ۶ سؤال آن به درس آمار و احتمال اختصاص دارد) بدون شک این درس را جزء دروس مهم در آزمون قرار می‌دهد.

 

البته همین که اکثر دانشجویان در این درس به نسبت دیگر دروس تخصصی ضعیف هستند، اهمیت این درس را دو چندان می‌کند و اگر دانشجویی در این درس به تسلط نسبی خوبی برسد، گام قابل ملاحظه‌ای در جهت قبولی خود برداشته است.

 

« تحقیق در عملیات »

ضریب این درس برای گرایش های مدیریت حمل و نقل دریایی و مدیریت صنعتی (۳)، برای گرایش های مدیریت تکنولوژی، مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات (۲) و برای سایر گرایش ها صفر است. معمولاً دانشجویان رشته مدیریت در این درس کمی ضعیف هستند، داشتن کمی پایه‌ی ریاضی و قدرت تجزیه و تحلیل برای فهم خوب این درس ضروری می‌باشد، اصولاً در دانشگاه‌ها از کتاب‌های پژوهش عملیاتی مهرگان، تحقیق در عملیات تألیف عقیله حیدری و کتاب لیبرمن به عنوان مرجع اصلی استفاده می‌شود.

 

« مدیریت مالی »

این درس برای گرایش مدیریت مالی دارای ضریب (۴) و برای سایر گرایش ها ضریب آن صفر می باشد. تعداد سؤالات آن در آزمون ۱۵ سؤال می‌باشد، شاید لازم به توضیح نباشد که برای داوطلبان گرایش مدیریت مالی جزء دروس پراهمیت است. مطالب آن در مورد برنامه‌ریزی سود و تحلیل اهرم‌ها، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، ارزشیابی اوراق بهادار، سبدهای سرمایه‌گذاری و می‌باشد. برای رسیدن به تسلط نسبی در این درس، آشنایی با مفاهیم دروس اقتصاد و حسابداری مالی ضروری است. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های مدیریت مالی نوین (۱و۲) جهانخانی، مدیریت مالی دکتر رضا تهرانی و مدیریت مالی ترجمه عبده تبریزی می‌باشند که بیشتر در قالب تحلیل‌های دانشگاهی و توضیحات مبسوط ارایه گردیده است، که مطالعه آن‌ها برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، کمی سردرگم کننده و وقت‌گیر می‌باشد.

 

« مدیریت تولید »

درس مدیریت تولید در گرایش مدیریت صنعتی دارای ضریب (۳)، در گرایش های مدیریت تکنولوژی، مدیریت نشر و مدیریت فناوری اطلاعات دارای ضریب (۲) و در سایر گرایش ها دارای ضریب صفر می باشد. تعداد تست های آن ۱۵ سؤال می‌باشد. از منابع مهم این درس می‌توان به کتاب‌های مدیریت تولید دکتر جعفرنژاد و کتاب مدیریت تولید هایده متقی اشاره کرد. فهم این درس خیلی مشکل نیست و با مطالعه یک کتاب کامل و خوب می‌توان به درصد قابل توجهی در این درس رسید. سؤالات آن به صورت (تئوری‌های حفظی) و بعضاً یک سری تست‌های ساده که با دادن جدول، به منحنی و یا بلوک دیاگرام‌هایی در صورت تست، دانشجو با یک سری محاسبات ساده می‌تواند به راحتی به جواب برسد، نوع دیگری از تست‌های این درس می‌باشد

 

« مالیه عمومی و بودجه »

این درس برای گرایش های مدیریت دولتی و مدیریت سازمان های دولتی دارای ضریب (۳) و برای سایر گرایش ها ضریب آن صفر است. سرفصل‌های آن شامل کلیات تعریف اولیه بودجه، طبقه‌بندی بودجه، سیکل و روش‌های تهیه و تنظیم بودجه ترکیب مخارج و درآمدهای دولت، بررسی انتقال، بیکاری و تورم در جامعه و می‌باشد.

 

« مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک »

این درس از آزمون سال ۱۳۸۹ جزء مواد آزمون گرایش مدیریت مالی قرار گرفت. تعداد سؤالات طرح شده از این درس در کنکورهای سال های اخیر، ۱۵ سؤال است و ضریب آن برای گرایش های مدیریت مالی و مالی ۴ و برای گرایش‌های دیگر صفر است. همان طور که از ضریب آن مشخص است این درس یکی از پر اهمیت‌ترین دروس برای داوطلبان گرایش مدیریت مالی می‌باشد. از جمله منابع مهم این درس کتاب‌های مدیریت و سرمایه‌گذاری دکتر تهرانی، مدیریت و سرمایه‌گذاری شریعت پناهی، مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک تألیف راعی و سعیدی می‌باشند و به نظر می‌رسد طراحان منابع دیگری را نیز مدنظر قرار داده باشند.

 

« بازاریابی »

درس بازاریابی برای گرایش مدیریت بازرگانی ضریب (۴)، برای گرایش های مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی، مدیریت نشر و مدیریت فناوری اطلاعات ضریب (۲) و برای سایر گرایش ها ضریب صفر دارد. تعداد سؤالات این درس در آزمون ۱۵ سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های اصول بازاریابی کاتلر، مدیریت بازاریابی ونوس، ابراهیمی، روستا می‌باشند.

 

با توجه به حجم این درس نسبت به درس تئوری‌های مدیریت و مقایسه آن با دروس نسبتاً مشکل ریاضی و آمار و اقتصاد خرد و کلان می‌توان به این نتیجه رسید، برای این درس گذاشتن زمان لازم است. مطالب این درس از تعاریف اولیه بازاریابی شروع و با مورد بررسی قرار دادن برنامه‌ریزی‌های استراتژیک بازاریابی، تحقیقات در مورد رفتار مصرف‌کننده، تقسیم بازار و تعیین بازار هدف و پیش‌بینی فروش از فاز اول بازاریابی وارد فاز دوم اصول بازاریابی یعنی مدیریت محصول، کیفیت محصول و ارایه خدمات به مشتریان، تعیین قیمت، سیستم‌های توزیع فعالیت‌های ترفیعی و تشویقی می‌شود. در نهایت با اشاره به بازاریابی بین‌المللی و تأمین نیازهای بیشتر، بازار را معرفی کنند. علائم تجاری، بسته‌بندی و خدمات، تجزیه و تحلیل رقبا و از دیگر مباحث این درس است.

 

« حسابداری مالی و صنعتی »

 

این درس نیز همانند درس مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک از آزمون سال ۱۳۸۹ برای گرایش های مدیریت مالی و مالی با ضریب (۴) و مدیریت نشر با ضریب (۱) در نظر گرفته شده است و تعداد سؤالات آن در آزمون سراسری ۱۵ سؤال می باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها کتاب‌های اصول حسابداری ۱و۲ تألیف جمشیدی، کتاب حسابداری صنعتی تألیف جمشید اسکندری می‌باشند. همان طور که از نام این درس مشخص است، مطالب آن مربوط به دروس حسابداری مالی و حسابداری صنعتی می‌باشد و برای رسیدن به شرایط مطلوب در این درس لازم است داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وقت زیادی را به این درس اختصاص دهند.

 

« مبانی کارآفرینی »

این درس به تازگی در دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت گنجانده شده و فقط برای گرایش مدیریت کارآفرینی دارای ضریب (۳) می‌باشد و برای سایر گرایش‌ها ضریب آن صفر است. تعداد سؤالات این درس ۱۵ تست در نظر گرفته شده است. مطالب آن اکثراً تئوری‌های حفظ کردنی می‌باشد، فقط مشکل آن کمی پراکندگی در منابع این درس می‌باشد.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۲۶
  • ۹۰۲ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

دانلود رایگان منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دانلود منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

سوالات کنکور ارشد مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه دولتی

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - بازاریابی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 94

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 97

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی آزاد

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد سال 97

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه سراسری

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی سال 94

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی سال 97

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پیام نور

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

منابع ارشد مدیریت بازرگانی

منابع ارشد مدیریت بازرگانی 97

منابع ارشد مدیریت دولتی

منابع ارشد مدیریت صنعتی

منابع ارشد مدیریت مالی

منابع ازمون کارشناسی ارشد ازاد مدیریت بازرگانی

منابع ازمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ازاد

منابع اصلی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

منابع درسی آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

منابع درسی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

منابع درسی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد

منابع کنکور ارشد مدیریت بازرگانی 97

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه سراسری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی