منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کارآفرینی

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ

معرفی رشته کارشناسی ارشد کارآفرینی

کارآفرینی عبارت است از مجموعه ای از نظریه ها، فنون و روشهای هدایت اثربخش فعالیتهای کارآفرینی. هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد کارآفرینی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کارآفرینی در بخش خصوصی دولت و بخش عمومی ، تربیت سیاست گذاران و کارشناسان کارآفرینی و مشاورین راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد.

ضرایب دروس کنکور ارشد کارافرینی

شرکت کنندگان در این دوره بهتر است دارای تجربه کار عملی در یکی از بخشهای خصوصی، عمومی و دولتی باشند. دانش آموختگان رشته کارآفرینی بعنوان مدرس، مدیران موسسات، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه های اقتصادی اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک نمایند.

توضیح: کارآفرینی به عنوان گرایشی از رشته های مدیریت کسب و کار ( MBA ) و همچنین مدیریت بازرگانی نیز تصویب و بعضا اجرا شده است که با رشته کارافرینی متفاوت می باشد.

گرایشها
گرایش­های مختلف این رشته در مقطع کارشناسی ارشد عبارت است از:

گرایش کسب و کار جدید

هدف از اجرای این گرایش تربیت کارآفرینان برای راه‌اندازی و مدیریت کسب وکار کوچک، ارائه مشاوره و انجام خدمات تخصصی به کارآفرینان و تدریس مهارت‌های کارآفرینی در موسسات مشاوره و آموزش کارآفرینی است. عارضه یابی و ارائه راهی برای حل آن به مدیران و مالکان کسب و کارهای کوچک از دیگر وظایفی است که از فارغ­ التحصیلان این بخش انتظار می­ رود. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می­ کنند با گذارندن دروس تخصصی استقرار کسب وکار، تشخیص فرصت‌ها، توسعه محصول جدید و مدیریت کسب‌وکار، دانش لازم را برای راه اندازی کسب‌وکار پیدا می­کنند و با گذارندن واحد کارآموزی مهارت لازم را در محیط واقعی کسب می‌کنند.


این گرایش بخصوص به افرادی که روحیه کارآفرینی و خوداشتغالی دارند توصیه می­ شود.


گرایش فناوری

هدف از ایجاد این گرایش تربیت کارآفرینان و مدیرانی است که با برنامه ­ریزی در حوزه های مرتبط با فناوری و مدیریت سازمان‌های مبتنی بر فناوری و برخورداری از شناخت کامل از برنامه ­ریزی استراتژیک در جامعه به فعالیت بپردازند. دانشجویان این گرایش مهارت‌های تخصصی خود را با گذراندن دروس کارآفرینی در فناوری‌های نوین، مدیریت تحقیق و توسعه، بهره برداری از فرصت‌های علم و فناوری و طراحی محصول کسب می‌کنند و با گذراندن درس کارآموزی مهارت عملی خود را ارتقا می‌بخشند.

این گرایش بخصوص به فارغ ­التحصیلان رشته­ های فنی و همچنین فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی توصیه می­ شود.


گرایش گردشگری

هدف از این گرایش تربیت کارآفرینان با توانایی ایجاد کسب و کار در زمینه گردشگری، بازاریابی فعالیتهای گردشگری داخلی و بین المللی است که در عین حال با سیستم های اطلاع رسانی و مسائل حقوقی مرتبط با گردشگری نیز آشنایی داشته باشند.

دانش آموختگان این گرایش می توانند در نقش ­های زیر خدمت نمایند: کارآفرینان فردی، مربی، مشاور، کارشناس کارآفرینی در گردشگری و ....

گرایش خدمات کشاورزی

این گرایش از سال 90 به گرایشهای رشته کارآفرینی اضافه شد. هدف آن بیشتر دانشجویان رشته های مرتبط با کشاورزی در مقطع لیسانس می باشد.

گرایش فناوری اطلاعات

این گرایش از سال 90 به گرایشهای رشته کارآفرینی اضافه شد. این گرایش به داوطلبان با مقطع کارشناسی مرتبط با مهندسی ITو کامپیوتر توصیه می شود.
 
گرایش سازمانی 

هدف از اجرای این گرایش تربیت کارآفرینان و افرادی است که بتوانند فعالیت­های کارآفرینی سازمان‌ها و شرکت­ها را هدایت نمایند. دانشجویان این گرایش دانش مورد نیاز برای ورود به عرصه کارآفرینی در سازمان‌ها را با گذراندن دروس فناوری اطلاعات و کارآفرینی سازمانی، مدیریت نوآوری و تکنولوژی سازمانی، مدیریت کارآفرینی سازمانی و مدیریت کسب و کارهای بین‌المللی کسب می‌کنند و مهارت لازم را با تجربه عملی کسب شده تحت عنوان کارآموزی پیدا می‌کنند.
این گرایش به نوآوری در شرکت­ها و سازمان­های در حال فعالیت می­پردازد و ابزارهای لازم برای بین­المللی شدن این سازمان­ها را از طریق توجه به کارآفرینی، نوآوری، کیفیت و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار می ­دهد. این گرایش بخصوص به افرادی که سابقه کار در سازمان­ها و شرکت­های دولتی و خصوصی را داشته ­اند توصیه می­ شود.


گرایش بین الملل

در این گرایش تلاش می شود کارآفرینانی جهت بهره گیری از فرصتهای کارآفرینی بین الملل با توجه به تفاوتهای فرهنگی کشورها تربیت شوند که در عین حال، توانایی برقراری ارتباطات بین الملل و تجارت و بازاریابی بین المللی را داشته باشند.


گرایش بخش عمومی 

این گرایش به بحث برنامه ­ریزیهای کلان و استراتژیک در سطح ملی و دانشگاهی جهت توسعه کارآفرینی می­ پردازد.

هدف از ایجاد این گرایش تربیت افرادی است که بتوانند با تدوین سیاست­هایی به توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح جامعه بپردازند و به توسعه محلی، ملی و منطقه‌ای کمک کنند. دانشجویان این رشته، دانش تخصصی مورد نیاز را با گذراندن دروس کارآفرینی دانشگاهی، سیاست‌گذاری توسعه کارآفرینی، طرح­ریزی کارآفرینانه توسعه ملی، منطقه‌ای و محلی و کارآفرینی اجتماعی کسب می‌کنند. دانش‌آموختگان این رشته با حضور در عرصه‌های سیاست­گذاری و تصمیم­ گیری در  سازمان­های دولتی، عمومی و سازمان‌های غیر دولتی(NGO)  در توسعه ملی و بخش کارآفرینی و همچنین هدایت کارآفرینی سازمان‌های دولتی و عمومی نقش موثری ایفا می­ کنند.

با توجه به مباحث کلان، این گرایش بخصوص به داوطلبان باسابقه مدیریت دولتی یا فارغ­ التحصیلان رشته های مدیریت دولتی یا علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی توصیه می­ شود.


 گرایش آموزش و ترویج کارآفرینی

هدف از ایجاد این گرایش تربیت مدیران و کارشناسان و پژوهشگران کارآفرینی خبره برای فعالیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. متخصصان این حوزه با گذراندن دروس و تربیت مربیان کارآفرینی فعالیت خود را در حوزه آموزش عالی آغاز می‌کنند. این افراد با گذراندن درس عملی کارآموزی مهارت لازم را کسب می‌کنند. فارغ­ التحصیلان این گرایش همچنین می ­توانند به تدریس مباحث کارآفرینی در دوره ­های آموزش کارآفرینی و مهارت­های کسب و کار و همچنین تحقیقات در حوزه کارآفرینی بپردازند.


گرایش آموزش عالی

هدف از ایجاد این گرایش تربیت کارآفرینانی است که توانایی بهره گیری از فرصتهای علم و فناوری را داشته و با شناخت مسائل  مدیریتی آموزش عالی و دانشگاه بتوانند نسبت به کارآفرینی دانشگاهی اقدام نمایند.

گرایش توسعه

این گرایش از سال 90 به گرایشهای رشته کارآفرینی اضافه شد. هدف آن بیشتر دانشجویان رشته های مرتبط با اقتصاد می باشد.
هدف از آن تربیت کارآفرینانی با توانایی برنامه ریزی یکپارچه توسعه ملی و منطقه ای و توسعه اقتصادی و فرصتهای کارآفرینی می باشد.


گرایش MBA

این گرایش از سال 90 به گرایشهای رشته کارآفرینی اضافه شد. این گرایش از گرایشهای عمومی رشته کارآفرینی محسوب می شود که به دلیل علاقه داوطلبان به رشته MBA با استقبال خوبی مواجه شده است. برنامه های آموزشیMBAدانشجویان را در مقابل موضوعات مختلفی همچون علوم اقتصاد، رفتارهای سازمانی، بازاریابی، حسابداری، سرمایه گذاری، استراتژی، کسب و کارهای بین المللی، مدیریت فناوری اطلاعات و سیاست گذاری دولتی قرار می دهد که با تلفیق آن با کارآفرینی به شخص قدرت درهم شکستن مرزهای محدودیت را هدیه می کند.


گرایش کسب و کار الکترونیکی

یکی از جدیدترین گرایش های رشته کارآفرینی می باشد که ترکیبی از آموزش های دروس کارآفرینی و دروس مربوط به تکنولوژی های نوین را در خود جای داده است و مباحثی نظیر بازاریابی الکترونیکی، تجارت الکترونیک و مدیریت پروژه های کسب و کار الکترونیک را شامل می شود.

گرایش کارآفرینی فرهنگی

گرایشی است که از سال 1391 و تنها در دانشگاه هنر اصفهان پذیرش داشته است.
کارآفرینی فرهنگی فرآیند ایده ­پردازی و شناخت فرصت­ها و راه­ اندازی کسب و کارهای فرهنگی است که روندها و فرآیندهای تولید و عرضه خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری را مدیریت می کند. نتایج حاصل از کارآفرینی فرهنگی احیای ارزش های فرهنگی موجود و دلخواه است.

رشتۀ کارآفرینی فرهنگی به مجموعه روابطی می پردازد که تولید و مصرف کالای فرهنگی را در سطح اجتماعی بررسی می­کند و هدف آن داشتن متخصصینی است که توانایی تلفیق فرصت های اقتصادی و مزیت های هنری و فرهنگی کشور را داشته باشند و نخستین گام در این راه، تربیت متخصصینی است که بتوانند الزامات ساختاری حوزۀ فرهنگ را با نوآوری به کارآفرینی پیوند بزنند و چنین تلفیقی از دانش در ماموریت رشته «کارآفرینی فرهنگی» است.
به طور کلی می توان ویژگی منحصر به فرد و توانایی تخصصی فارغ التحصیلان رشته کارآفرینی فرهنگی را چنین بر شمرد:

 .1کسب مهارت­های شبکه سازی اجتماعی در حوزۀ فرهنگ
 .2
توانایی تشخیص فرصت­ها و امکانات بالقوه در عرصه­ی خدمات و کالاهای فرهنگی
.3
کسب مهارت انجام فعالیت های گروهی در عرصۀ خدمات و کالاهای فرهنگی
 .4
کسب توانایی تفکر خلاق و پیاده سازی ایده های خلاقه در عرصه­ی خدمات و کالاهای فرهنگی
.5
 کسب مهارت و فضیلت های رقابتی در عرصه­ی خدمات و کالاهای فرهنگی
 .6
ارزیابی آثار و منافع اقتصادیِ کسب­وکارهای فرهنگی
 .7
ارزیابی آثار و منافع میراث های هنری
.8
 کشف مزیت ها و فرصت های رشد کارآفرینی فرهنگی
.9
 کشف زمینه های جذب سرمایه­گذاری ریسک پذیر در حوزۀ فرهنگ و هنر
.10
کشف زمینه های ترکیب صنعت و فرهنگ برای عرضه به بازار جهانی
.11
کسب مهارت های لازم برای صدور خدمات و کالاهای فرهنگی
.12
مزیت سنجی سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر
.13
کسب مهارت بازاریابی برای خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری
14
.کسب توانایی مدیریت انواع واحدهای تولید خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۱۸
  • ۱۴۳ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

ارشد سراسری 97مشاوره

ارشد سراسری کارافرینی 97

ارشد سراسری97 کارافرینی

ثبت نام ارشد ازاد کارافرینی

ثبت نام ارشد سراسری کارافرینی

ثبت نام ارشد کارافرینی

ثبت نام کارشناسی ارشد کارافرینی

رشته های کارشناسی ارشد کارافرینی

زمان ارشد سراسری کارافرینی

زمان ثبت نام ارشد ازاد کارافرینی

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد کارافرینی

زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری کارافرینی

زمان چگونگی ارشد ازاد کارافرینی

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری کارافرینی

سوالات کنکور ارشد کارافرینی

ضرایب دروس کنکور ارشد کارافرینی

منابع آزمون کارشناسی ارشد کارافرینی کارافرینی

منابع ارشد 97 کارافرینی

منابع ارشد ازاد کارافرینی

منابع ارشد رشته های ارشد کارافرینی

منابع ارشد سراسری کارافرینی

منابع ارشد کارافرینی

منابع ارشد کارافرینی کارافرینی

نحوه ثبت نام ارشد 97 ازاد کارافرینی

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 97 کارافرینی

نحوه ثبت نام ارشد کارافرینی

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد کارافرینی

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 97 کارافرینی

کارشناسی ارشد کارافرینی سنجش امیرکبیر

گرایش های ارشد کارافرینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی