منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه سراسری و آزاد کد ۱۱۳۳

Image result for ‫منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی‬‎

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی به توصیه سنجش امیرکبیر

جزوات کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی و بالینی

مجموعه روان شناسی ویژگی‌‌های خاصی دارد که آن را به نحوی از سایر رشته‌ها متمایز می‌سازد. از جمله‌ اینکه ‌این رشته جذابیت خاصی دارد چرا که به عنـوان یک عـلم کاربـردی در خدمت زندگـی بهتـر قـرار دارد.روان شناسی درباره‌ی شما، دیگران، رفتارها، عملکرد ذهن و آنچه که به آسانی قابل مطالعه نیست سخن می‌گوید.گرچه با وجود جذابیت این رشته در عین حال باید توجه داشت که دستیابی به ‌این موارد کار چندان آسانی نیست.

از طرفی تعلق این رشته به دو مجموعه‌ی کلی علوم انسانی و علوم پایه از دیگر ویژگی‌‌های منحصر به فرد آن است. از آنجایی که رشته روان‌شناسی از سویی به مطالعه سخت افزار (دستگاه عصبی و غدد) و از سویی دیگر با مطالعه نرم افزار (رفتار، واکنش، عملکرد، تفکر و ) در ارتباط است عده‌ای آن را متعلق به مجموعه انسانی و عده‌ای متعلق به مجموعه‌ی علوم پایه و پزشکی می‌دانند، همانطور که آزمون این رشته نیز، هم توسط وزارت علوم و هم توسط وزارت بهداشت برگزار می‌گردد.به طور کلی روان شناسی یعنی شناخت روان و ذهن افراد که ما از طریق مشاهده رفتار و جلوه‌های آن به بررسی ذهن و ساختار آن می‌پردازیم.

 

مجموعه روان شناسی شامل 5 گرایش :

1- روان شناسی عمومی2- روان شناسی بالینی 3- سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی)

4- روان‌شناسی صنعتی و سازمانی

5- روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان

می‌باشد.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی سراسری و آزاد

روان شناسی بالینی، پر طرفدارترین گرایش این مجموعه است‌ .روان‌شناسی بالینی با ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات از اختلالات بالینی شدید تا مشکلات جزیی فردی که به نحوی عملکرد فرد را در زندگی با مشکل مواجه کرده است، سر و کار دارد. کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی می‌تواند به عنوان روان‌شناس بالینی به کار روان درمانی در بیمارستان‌‌های روانی، کلینیک‌‌های روان‌شناسی، مراکز مشاوره و راهنمایی، سازمان بهزیستی و ادارات مربوطه به صورت فردی یا گروهی مشغول گردد. امکان ادامه تحصیل در این گرایش در مقطع دکترا در انستیتو روانپزشکی تهران و دانشگاه علوم بهزیستی وجود دارد.

 

روان‌شناسی عمومی، دیگرگرایش این مجموعه است که به نسبت 3 گرایش دیگر ظرفیت پذیرش بالاتری را نیز به خود اختصاص داده است. روان‌شناسی عمومی با مسائلی چون رفتار، رشد، هوش، یادگیری، حـافظه، انگیـزه، هیجـان، بهنجاری و ناهنجاری و رفتارهای اجتماعـی سر و کار دارد.کارشناس ارشـد روان شناسی عمومی نیز ‌می‌تواند به کار درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی و پژوهش‌‌‌های روان شناختی، خدمات روان شناسی در مراکز بهزیستی و بهداشت روانی بپردازد.دانشگاه‌‌های تربیت مدرس، علامه طباطبایی و الزهراء،پیام نور، شهید چمران اهواز، شیراز و علوم تحقیقات امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را برای این گرایش مهیا دارند.

 

هم روان شناس بالینی و هم عمومی لازم است قبل از کار مشاوره از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران مجوز بگیرند.افرادی که مدرک کارشناسی آنها غیر روان شناسی هست مجددا از طرف سازمان مورد آزمون و بررسی قرار می گیرند و در صورت تایید نشدن اجازه مشاوره ندارند.

 

روان سنجی، گرایش سوم مجموعه روان شناسی است که کمترین تعداد داوطلب و در عین حال کمترین تعداد پذیرش را دارا است‌. روان سنجی عمدتاً با آمار، شیوه‌های سنجش در آموزش و پرورش و یادگیری، ارزیابی‌های روانشناختی از طریق آزمون‌‌های روانی و شیوه‌های گزینش و سرند کردن در ارتباط است‌.کارشناس ارشد روان‌سنجی می‌تواند به کار اجرای آزمون‌‌های روانی - تشخیصی، سنجش هوش، ویژگی‌‌های شخصیتی، آسیب‌های مغزی، عقب ماندگی‌های ذهنی، ارزیابی در آموزش و پرورش، سازمان سنجش و داده‌پردازی مشغول گردد. یا به همراه یک تیم درمان در کلینیک‌‌های روان شناختی مشغول به کار گردد. گرایش روان سنجی در حال حاضر در ایران دکترا ندارد و اساتید دارای تخصص این گرایش در ایران بسیار محدودند‌.

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، از سال 1383 به این مجموعه افزوده شده است. روان‌شناسی صنعتی و سازمانی پلی است بین روان‌شناسی محض و مهندسی انسانی. این رشته عمدتاً با علل، معلول‌های رفتاری، تأثیرات متقابل فرد و محیط کار و اثرگذاری محیط- فرد بر روی هم بحث می‌کند. گرچه ظرفیت پذیرش در این رشته بسیار محدود است ولی امروزه بسیاری از کارخانجات ضرورت آن را حس کرده‌اند و درصدد بهره‌گیری از روان‌شناسان صنعتی در بهبود شرایط کاری خود هستند، که البته این گرایش در وزارت علوم نیز 2 نفر ظرفیت دارد.

 

روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان، از سال 1384 به مجموعه روان‌شناسی افزوده شد. این گرایش همگام با روان‌شناسی بالینی است با این تفاوت که با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سر و کار دارد.

 

همه افرادی که در مدرک آنها روان شناسی یا مشاوره قید شده باشند اجازه مشاوره و روان درمانی دارند اما لازم است قبل از کار مشاوره از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران مجوز بگیرند.افرادی که مدرک کارشناسی آنها غیر روان شناسی هست مجددا از طرف سازمان مورد آزمون و بررسی قرار می گیرند و در صورت تایید نشدن اجازه مشاوره ندارند.

منابع کارشناسی ارشد را به صورت کاملا دقیق نمی توان مشخص کرد.با این حال مواردی است که توجه به آنها احتمال قبولیتان را بسیار زیاد می کند.برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم (یعنی دانشگاههای دولتی و پیام نور) و دانشگاه آزاد نوع مدرک کارشناسی اهمیت ندارد یعنی یک کارشناس کشاورزی یا عمران می تواند در آزمون کارشناسی ارشد روان شناسی شرکت کند و پذیرفته شود!! و بالعکس!!(البته به علت رقابت زیاد، احتمال قبولی این افراد در سالهای اخیر به شدت کم شده است).اینجانب هرگز توصیه نمی کنم با مدرک نامرتبط در رشته دیگر بویژه روان شناسی شرکت کنید.قطعا در فعالیتهای حرفه ای،شغلی،استخدامی و حتی ادامه تحصیل در مقطع دکترا دچار مشکلات عدیده ای خواهید بود.مثلا برای جذب به عنوان هیات علمی یا حتی تدرسی به عنوان مدعو در دانشگاهها محدودیت جدی وجود دارد.قطعا عملکرد این افراد در مشاوره و روان درمانی نیز به علت نامرتبط بودن مدرک پایه یعنی کارشناسی بسیار پایین تر است.برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد روان شناسی وزارت بهداشت حتما باید مدرک کارشناسی روان شناسی(کلیه گرایشها) یا مشاوره داشته باشید.امیدواریم این قانون برای دیگر دانشگاهها نیز تصویب شود.مطلب پایانی این پست نظر من است در انتها بخوانید.

برای دسترسی به تازه ترین منابع باید از اساتید، دوستان و بخصوص دانشجویان کارشناسی ارشدی که در سالهای قبل (ترجیحا 2 سال قبل) در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اند کمک بگیرید. هرچند که در چند سال گذشته تغییر کمی در این منابع صورت گرفته است. بیشتر سئوالات آزمون کارشناسی ارشد مفهومی هستند. بدین معنی که اگر داوطلبی مفاهیم دروس رشته خود را بخوبی مطالعه و درک کرده باشد حال از هر کتابی که آنها را مطالعه کرده است به آن سئوالها جواب خواهد داد،بطور مثال وقتی یک داوطلب در درس آسیب شناسی روانی با پنج محور DSM آشنایی داشته باشد و یا طبقه اختلالات اضطرابی را خوب فهمیده باشد در آزمون موفق است هر چند ممکن است از منبعی استفاده کرده باشد که جز لیست نباشد و یا مطالبی را در کلاس درس یاد بگیرد و کمک کننده باشد.

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی

ترتیب مطالعه درسها: درسها را به همان ترتیبی که دانشگاه درسها را به صورت پیش نیاز ارایه کرده و شما قبلا گذراندید ،مطالعه کنید.مثلا شما اول روان شناسی رشد را گذراندید بعد آسیب شناسی روانی.

 

بجای مطالعه همه منابعی که از مراجع مختلف به دست شما می رسد، سعی کنید منابع جامع و مهم را بطور دقیق، کامل و با مرور بخوانید.اینکه چه جوری بخوانم؟ خود شما بهتر می توانید به این سوال جواب دهید! (تجربه شخصی: علاوه بر علامت گذاری مطالب مهم در کتب، مطالبی که احتمال می دهید مهم تر هستند و ممکن است فراموش کنید در برگه ای دیگر خلاصه نویسی و رمز گردانی کنید تا نزدیک امتحان مرور کنید.خلاصه نویسی هر درس یا کتاب را جدا کنید).موفقیت با کسانی است که همان منابع جامع و مهم را بهتر و دقیقتر بخوانند.به تعداد کتابهای مورد مطالعه زیاد توجه نکنید.(تجربه شخصی: اینجانب برای درس آسیب شناسی روانی علاوه بر اینکه در دوران تحصیل کتاب آسیب شناسی روانی را با دکتر آزاد گذراندم،کتاب روان شناسی مرضی تحولی دادستان(دو جلد) را خوب مطالعه کردم و ضرایب بسیار بهتری نسبت به یکی از همکلاسی هایم داشتم که علاوه بر کتاب دکتر دادستان کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان را نیز مطالعه کرده بود!).

 

سعی کنید از هر درس حداقل یک کتاب را بخوانید بدین معنی که هیچ درسی را به نفع سایر دروس کنار نگذارید. لازم به ذکر است که در هر درس تعدادی از سئوالات در سطح دشواری نسبتا پایینی قرار داشته و شما با خواندن حتی یک کتاب از هر درس نیز می توانید به تعدادی از سئوالات آن درس جواب دهید.این فرصت بزرگ را هرگز از دست ندهید.

 

در هر درس یک یا دو کتاب که مهمترین منابع آن درس را تشکیل می دهند مطالعه کنید، سپس به سراغ مهمترین منبع درس بعدی رفته و به‌همین صورت ادامه دهید تا هنگامی که مطالعه مهمترین منابع همه دروس را تمام کنید. به این‌صورت وقت شما بین دروس مختلف توزیع می شود.

 

هنگامی که برای خود برنامه می ریزید منعطف باشیدچون متوجه خواهید شد که برای بعضی دروس باید وقت بیشتری بگذارید چون پراکندگی منابع آن زیاد است و برخی نیز منابع محدودی دارند(مثلا علم النفس) که وقت شما را کمتر می گیرند.

 

برای درس زبان انگلیسی بهترین توصیه این است که در دوران تحصیل به پاورقیهای انگلیسی کتابهای درسیتان توجه کنید و اگر لازم دیدید فیش برداری کنید.مواقع زیادی پیش می آید که می توانید از فیشهایی که نوشتید استفاده کنید(مثلا زمانیکه در مسیر دانشگاه یا .. هستید).اگر از ابتدای تحصیلتان روزانه با 3 لغت ! تخصصی آشنا شوید قطعا در آینده کارتان راحتتر خواهد بود.توصیه می کنم مطالعه زبان را هر روز به مدت حداکثر یک ساعت در برنامه تان قرار دهید.(تجربه شخصی:مطالعه زبان قبل از خواب و بعد از مطالعه روزانه دروس دیگر مفید است،فریب یادگیری زبان در خواب را نخورید.شما در درسهای انگیزش هیجان ،روان شناسی فیزیولوژیک و آسیب شناسی روانی به صورت تلویحی به اهمیت خواب کامل و آرام پی می برید بنابراین خواب شیرین و معمولی خود را خراب نکنید!. دانشجویان دانشگاه پیام نور با مطالعه و مرور کامل کتاب درسی خود یعنی متون روان شناسی عمومی به زبان خارجه 1 و 2 (از جعفری گوهر و علیمحمدی) که راهنمای آنها نیز موجود است اطلاعات کامل و جامعی را کسب می کنند.مطالعه عمیق منابع درسی در دوران تحصیل بسیار مهم هستند.مثلا منبع درسی آسیب شناسی روانی 1 دانشگاه پیام نور (تالیف دیویسون ترجمه دکتر دهستانی) منبع بسیار مهم و جامعی است.

 

حتما،حتما برای نمونه سوالات آزمونهای کارشناسی ارشد سالهای قبل وقت بگذارید.اول اینکه تا شما سوالات سالهای قبل را نبینید نمی توانید تشخیص دهید که چه مطالبی مهم تر هستند.بنابراین اگر با سوالات قبلی آشنایی داشته باشید با چشمانی باز جلو می روید.دوم اینکه در حین و بعد از مطالعه می توانید با نمونه سوالات، خودتان را محک بزنید.اگر عملکرد خوبی نداشتید ناامید نشوید به تلاشتان ادامه دهید احتمال اینکه زمان آزمون عملکرد بهتری داشته باشید کم نیست.موفق باشید.

 

آمار و روش تحقیق:- احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی،دکتر دلاور- روش تحقیق در علوم رفتاری ،دکتر سرمد و بازرگان و حجازی- روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی،دکتر دلاور

 

روان شناسی عمومی:- زمینه روان شناسی،هیلگارد،دو جلد ، ترجمه براهنی یا رفیعی

 

مرضی و استثنایی:- روان شناسی کودکان استثنایی دکتر سیف نراقی- روان شناسی مرضی تحولی 2 جلد اول دادستان- آسیب شناسی روانی 2 جلد ،سلیگمن ترجمه سید محمدی- (روان شناسی کودکان استثنایی،میلانی فر)

 

زبان تخصصی:- پاورقیهای منابع اعلام شده و فیش برداری از آنها -متون روان شناسی عمومی به زبان خارجه 1 و 2 (از جعفری گوهر و علیمحمدی)انتشارات پیام نور یا متون روان شناسی از نایینیان

 

علم النفس:- روان شناسی شخصیت از دیدگاه دانشمندان ،دکتر احمدی-علم النفس دکتر حسن احدی.-علم النفس دکتر ایروانی و صبحی

 

رشد: - روان شناسی ژنتیک ،دکتر منصور-روان شناسی رشد دو جلد ، ترجمه یحیی سید محمدی-

 

انگیزش هیجان و روان شناسی فیزیولوژیک:- انگیزش و هیجان ،کریم خداپناهی - روان شناسی فیزیولوژیک کریم خداپناهی

 

روان شناسی بالینی:- روان شناسی بالینی ،شاملو - روان شناسی بالینی، دکتر دادستان- روان شناسی بالینی جری فیرس ترجمه فیروز بخت

 

ثبت نام ارشد روانشناسی بالینی

 

با توجه به اینکه نمی توان به طور دقیق منابع کارشناسی ارشد را برای سالهای بعدی پیش بینی کرد، شرط اصلی در قبولی شما علاوه بر مطالعه منابع فوق، مطالعه دقیق و کامل کلیه کتب درسی در دسترس شما و افزایش دامنه اطلاعات در طول تحصیل است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۲۸
  • ۶۱۱ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

آزمون های مرحله ای روانشناسی بالینی

ارشد ازاد 96 روانشناسی بالینی

ارشد ازاد روانشناسی بالینی 96

ارشد برنامه ریزی روانشناسی بالین

ارشد روانشناسی بالینی

ارشد سراسری 96 روانشناسی بالینی

ارشد سراسری روانشناسی بالینی 96

ارشد سراسری96 روانشناسی بالینی

برنامه ریزی ارشد روانشناسی بالینی

برنامه ریزی ازمون روانشناسی بالینی

برنامه ریزی تحصیلی روانشناسی بالینی

بسته های آموزشی

تاریخ ثبت نام ارشد روانشناسی بالینی

تاریخ ثبت نام ارشد سراسری روانشناسی بالینی

تاریخ ثبت نام کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

تاریخ زمان ارشد سراسری روانشناسی بالینی

تاریخ زمان ثبت نام ارشد ازاد روانشناسی بالینی

تاریخ زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری روانشناسی بالینی

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد 96 ازاد روانشناسی بالینی

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 روانشناسی بالینی

ثبت نام ارشد ازاد روانشناسی بالینی

ثبت نام ارشد روانشناسی بالینی

ثبت نام ارشد سراسری روانشناسی بالینی

رشته های کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

رشد سراسری روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد روانشناسی بالینی

زمان چگونگی ارشد ازاد روانشناسی بالینی

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری روانشناسی بالینی

مشاوره با رتبه یک روانشناسی بالینی

مشاوره تحصیلی روانشناسی بالینی

منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

منابع آزمون کارشناسی روانشناسی بالینی

منابع ارشد 96 روانشناسی بالینی

منابع ارشد ازاد روانشناسی بالینی

منابع ارشد رشته های ارشد روانشناسی بالینی

منابع ارشد روانشناسی بالینی

منابع ارشد سراسری روانشناسی بالینی

منابع ازمون کارشناسی

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 روانشناسی بالینی

نحوه ثبت نام ارشد روانشناسی بالینی

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 96 روانشناسی بالینی

کنکور ارشد روانشناسی بالینی 97

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی