منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

برترین منابع کنکور ارشد بالینی از زبان رتبه تک رقمی کنکور

 

ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تبریک برای کسی رتبه‌ی تک رقمی در دو گرایش روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی در کنکور کارشناسی ارشد لطفا بگید

آیا فکرش رو می‌کردین که رتبه‌ی تک رقمی رو در دو کنکور روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی کسب کنین؟

از اون‌جایی که مطالعات من همیشه و حتی در سال کنکور بیش‌تر مطالعه‌ی آزاد روان‌شناسی بود و کمتر تستی و کنکوری و خیلی گزیده و با قواعد کنکور درس نخوندم انتظار رتبه‌ی یک رو نداشتم، هرچند که پیش‌بینی می‌کردم زیر ۱۰۰ باشم.

در واقع فکر کنم عاملی که باعث شد سوالات خارج از چهارچوب و غیرمعمول امسال رو بتونم جواب بدم همین مطالعه‌ی آزادی بود که هم در طول دوره‌ی کارشناسی و هم در سال کنکور داشتم برای مثال سه هفته مونده به کنکور من مشغول مطالعه‌ی کتاب ماکس وبر بودم و اگر بخوام صریح‌تر بگم کمی شانس هم دخیل بود.

مثلا اگر سوالات طبق روال هرساله و در قالب کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری بود نه رتبه‌­ی یک ولی شاید رتبه‌ی زیر صد رو کسب می‌کردم.

لطفا در‌صدهایی که در هر درس کسب کردین بفرمایید.

دروس

درصد ها

متون انگلیسی تخصصی روانشناسی

۸۷/۷۸

علم‌النفس 

۷۵/۵۶

آمار و روش تحقیق

۶۷/۵۶

روان‌شناسی مرضی و کودکان استثنایی

۵۳/۳۳

روان‌شناسی رشد

۷۱/۶۷

روان‌شناسی بالینی

۵۵

روان‌شناسی عمومی 

۹۱/۱۱

روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

۵۶/۵۵

زمان شروع مطالعه‌تون برای کنکور از کی بود و میانگین ساعت مطالعه‌ی روزانه‌تون چقدر بود؟

من از ابتدای تابستون کتاب‌های کنکورم رو تهیه و مطالعه‌ی کنکورم‌ رو شروع کردم، هر چند که در سال کنکور هم مطالعه‌ام به صرفا منابع کنکوری محدود نمی‌شد.
در مورد میانگین ساعات مطالعه، هیچ‌وقت برای مطالعه ساعت نگرفتم و به این شکل بود که  برام مهم بود مطلبی رو بفهمم و زیاد درگیر ساعت و زمانش نبودم و اصلا موافق ایزوله‌ شدن برای مطالعه‌ی کنکور نیستم.
از ساعت سه ظهر معمولا شروع می‌کردم و تا ۵ صبح مطالعه‌م ادامه داشت که در این بین فیلم، مطالعه‌‌ی آزاد و باقی فعالیت‌ها‌ رو‌ هم داشتم.

آیا در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کردین؟ در مورد آزمون‌‌های آزمایشی چه توصیه‌ی ‌برای داوطلبین کنکور سال آینده دارین؟

من تو آزمون‌های آزمایشی  شرکت نکردم ولی نمی‌تونم به بقیه توصیه کنم که شرکت نکنن، در واقع آزمون‌های آزمایشی فقط به لحاظ مدیریت فرد در جلسه‌ی آزمون می‌تونه مفید باشه و از نظر رتبه‌ تو آزمون‌های آزمایشی به نظرم هیچ اهمیتی نداره.

ممنونم، لطفا بفرمایید برای هر درس از چه منبعی مطالعه کردین؟

زبان تحصصی روانشناسی 
برای درس زبان کتاب متون روانشناسی به زبان انگلیسی سیدمحمدی به علاوه‌ی کتاب ۵۰۴ رو خوندم.
اما اتفاق جالبی که در کنکور امسال در درس زبان افتاده بود این بود که پنج متن زبان کنکور عینا و بدون هیچ تغییری از کتاب ایلتس کمبریج اومده بود که برای آزمون ایلتس هست و در حتی گزینه‌ها هم تغییر یا جابه‌جایی ایجاد نشده بود.

 

آمار و روش تحقیق
برای این درس کتاب سنجش امیرکبیر بهترین منبع می‌تونه باشه؛ فقط نکته اینه که از اونجایی که این کتاب برای دانشجویان دکترا نوشته شده، به لحاظ حجم و عمق مطالب برای کنکور ارشد کمی سنگین هست و برای مقطع ارشد بخش زیادی از فصل‌هایی مثل فصل احتمال جزء حذفیات هست.

تو این درس کلاس دکتر حبیبی هم بسیار می‌تونه مفید باشه، هر چند که من قبل از کنکور ایشون رو نمی‌شناختم اما بعد از آزمون کنکور کلاسهاشون به دستم رسید و متوجه شدم که کلاس مفیدی هست و همه‌ی مطالب رو پوشش میده.

 

علم‌النفس
برای علم‌النفس کتاب‌های کجباف، بنی‌جمالی و کتاب روانشناسی شخصیت آقای احمدی رو خونده بودم. کتاب سنجش امیرکبیر همه‌ی منابع رو به جز کتاب روانشناسی شخصیت آقای احمدی پوشش میده و به طور کلی برای این درس کتاب سنجش به علاوه‌ی کتاب روانشناسی شخصیت احمدی به نظرم کامل هست. برای بخش تفسیر آیه‌ها هم میشه راجع به آیه‌هایی که تو کتاب اومده کمی بیشتر سرچ کرد و تفسیرش رو خوند.

 

آسیب‌شناسی روانی و کودکان استثنایی
برای آسیب‌شناسی روانی کتاب نشر صاد رو خوندم و‌به نظرم بسیار کامل و جامع بود و توصیه‌م اینه یا یک رفرنس مثل کتاب دکتر گنجی و یا نشر صاد رو  بخونن.
برای کودکان‌استثنایی کتاب سنجش تکمیلی نسبتا کامل هست و نکته‌ی قابل توجه اینه که پایان هر فصل، تیتر آموزش و پرورش کودکان استثنایی جزء حذفیات هست. به طور کلی کامل‌ترین منبع مطالعه برای این درس می‌تونه کتاب مدرسان شریف باشه به علاوه‌ی بخش‌هایی از کتاب کودکان استثنایی دکتر گنجی.

 

روانشناسی رشد
در کنکور امسال چند سوال روانشناسی رشد خیلی غیرمعمول و جدید بود که این‌سوالات دقیقا از کتاب پاپالیا اومده بود. برای این درس کتاب سنجش امیرکبیر کتاب کاملی هست و برای دوستانی که میخوان رفرنس بخونن توصیه‌ میشه بعد از کرین پاپالیا رو مطالعه کنن و کتاب لورابرک به علت مطالب گستره و اضافی که داره به نظرم برای کنکور زمان‌بر هست.

روان‌شناسی عمومی
رفرنس این درس کتاب روانشناسی عمومی هیلگارده و کتاب روانشناسی عمومی سنجش امیرکبیر برای درس عمومی به نظرم کتاب خوب و جامعی هست. نکته‌ی سوالات روانشناسی عمومی اینه که در کنکور چندسال اخیر  سوالاتی از بحث روانشناسی اجتماعی اومده که برای این مبحث میشه بخش­هایی از کتاب آقای یوسف کریمی رو خوند.

 

روانشناسی بالینی

موثرترین عامل پاسخ­گویی تو درس بالینی امسال مطالعه‌ی آزاد ،گسترده و عمیق کتاب‌های مرتبط با رویکردهای درمانی و یا تسلط به این رویکردها بود. من علاوه بر مطالعه‌ی آزادی که تو این زمینه داشتم از کتاب روان‌آموز استفاده کردم که کتاب بسیار جامع و خوبی بود.

در مورد رویکردهای درمانی کتاب خوب و کامل بسیار زیاده ولی مسئله اینه که برای سال کنکور بسیار حجیم هست و از این نظر اگر داوطلبین بتونن از طریق شرکت در کارگاه‌های اساتید مختلف در رویکردهای درمانی به تسلط تو این حوزه برسن، هم از نظر زمان کنکوری و هم سواد بالینی بسیار عالی خواهد بود .

 

فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
کتاب فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان تالیف دکتر پیری از نشر پوران پژوهش بسیار عالیه و برای کسانی که میخوان یک رفرنس کامل‌تری هم مطالعه کنن کتاب مارشال ریو کتاب خوبی هست.

فرمودین که برای درس بالینی مطالعه‌ی آزاد زیاد داشتین و این اصلی‌ترین عامل کسب درصد بالا تو این درس بوده. لطف می‌کنین بفرمایین که چه کتاب‌هایی رو برای مطالعه‌ی آزاد تو درس بالینی توصیه می‌کنین؟

کتاب فراشناخت درمانی نوشته‌ی دکتر حمیدپور( که از بحث فراشناخت درمانی حدود پنج تست در کنکور امسال اومده بود) .
کتاب درمان شناختی رفتاری که اگر از دکتر حمیدپور بخونن عالیه.
یک کتاب راجع به اکت که نویسنده و نشرش خیلی مهم نیس و مهم اینه که این رویکرد رو مسلط باشن.
همینطور کتاب‌هایی که در مورد درمان‌های موج سوم وجود داره بسیار توصیه میشه.

اگر به طور کلی بخوام بگم در تمام این رویکردها‌ی روان­درمانی و آزمون‌های روانی این مهمه که داوطلب به یک تسلط نسبی برسه، که این تسلط می‌تونه از طریق مطالعه‌ی آزاد و بسیار گسترده باشه و یا اینکه می­تونه از طریق کارگاه‌ها و آموزش‌هایی که از استاد هر رویکردهای درمانی می­بینن باشه که با توجه به محدودیت زمان افراد در سال کنکور اگر براشون مقدور باشه که برای رویکردهای درمانی کارگاه شرکت کنن از نظر زمانی بسیار به نفعشون خواهد بود.

پیش‌بینی شما برای کنکور روانشناسی ۱۴۰2 به لحاظ سبک طراحی سوالات چیه؟

از اونجایی که این سبک طراحی سوالات کنکور به ضرر موسسات کنکوری هست احتمالا اگر قدرت ساختار این موسسات به گونه­‌ای باشه که بتونن تغییر بدن احتمال داره که به روال عادی برگرده ولی باز به صورت قطعی امکان پیش­بینی میزان سختی و آسونی کنکور سال آینده وجود نداره.

به جای خواندن این همه کتاب کافی است منابع سنجش امیرکبیر را 3 بار بخوانید

 

 

  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی