منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع آزمون ارشد علوم انسانی, منابع ارشد علوم انسانی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع ازمون ارشد علوم انسانی, منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم انسانی, منابع کنکور ارشد علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

منابع آزمون کارشناسی ارشد زبان عربی

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ

معرفی رشته زبان و ادبیات عربی 

الف - مقدمه و معرفی رشته

گروه زبان و ادبیات عربی در سال ۱۳۴۱ در مقطع کارشناسی در دانشگاه اصفهان در بخش زبانهای خارجی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تأسیس شد و در سال ۱۳۴۸ سال تأسیس دانشکده زبانهای خارجی این گروه نیز مانند سایر گروههای زبانهای خارجی به عنوان یک گروه در این دانشکده استقرار یافت و به کار خود ادامه داد تا در سال ۱۳۷۰کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عربی دائر گردید و در کنار دوره کارشناسی به فعالیت خود ادامه داد. ضمناً در طول این مدت رشته دبیری و مترجمی این گروه تأسیس شد و برای چند سالی ادامه یافت و بنابر دلائلی ملغی گردید و آنگاه با افزایش تعداد اعضاء هیأت علمی واجد شرایط دوره دکترای این رشته در سال ۱۳۸۰ دائر گردید. و تا کنون با موفقیت به کار خود ادامه داده است و فارغ التحصیلان دوره ارشد و دانشجویان دکترای این گروه غالباً در مراکز آموزش عالی فعالیتهای علمی مشغولند.

 

لیست دروس منابع ازمون ارشد زبان عربی

ب_ کاستیهای برنامه موجود

۱- در برنامه موجود برای دروسی مانند تاریخ ادبیات عربی در دوره های جاهلی و اسلامی و عباسی و معاصر واحدهای بسیاری اختصاص داده شده بود. که هر چند در جای خود لازم است امّا با توجه به محدودیت ساعات و واحدها درسهای دیگری که باید ساعات و واحدهای زیادی به آنها اختصاص داده شود. مانند درس ترجمه ، درس مطبوعات به نظر می رسید که واحدهای یاد شده باید کسر و به درسهای اخیر افزوده شود که این کار در برنامه اصلاحی صورت گرفت.

۲- جای درسهایی مانند درس نحو تطبیقی، متون نظم و نثر فارسی، فرهنگ و تمدن اسلامی و معرفی مشاهیر اصفهان در برنامه خالی بود.

۳- نظام دروس کلّی و بدون تقسیم بندی به دروس پایه و اصلی مشترک و اختصاصی برنامه ریزی شده بود که می بایست این نقیصه بر طرف شود.

۴- در برنامه موجود دروس اختیاری پیش بینی نشده بود که لازم بود در برنامه پیش بینی شود.

۵- سر فصلهای دروس و مراجع و منابع هر درس به صورت دقیق و مفصّل تنظیم نشده بود. و در برنامه اصلاحی حاضر رفع این نقیصه گردید.


ازمونهای مرحله ای منابع ازمون کارشناسی ارشد زبان عربی

ج- اهداف برنامه درسی جدید

در این برنامه سعی شده دانشجوی رشته زبان و ادبیات عربی ضمن آشنایی لازم با تاریخ ادبیات و نیز قواعد صرف و نحو و نقد و بلاغت و متون کلاسیک با تحولات و تطوّرات ادبی عربی در عصر حاضر نیز آشنا شود و فارغ التحصیل این رشته بتواند به خوبی مقاصد خود را به زبان عربی بیان کند و خوب بنویسد، و خلاصه در حدّ لازم مهارت کافی برای پاسخگویی به نیاز جامعه از نظر برقراری ارتباط با فرهنگ و تمدن و اقتصاد و سیاست و اجتماع کشورهای عربی و اسلامی مهارت لازم را به دست آورد.


 مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد زبان عربی

فعالیتهای صورت گرفته کمیته سیاستگذاری برنامه درسی این گروه

کمیته سیاستگذاری این گروه اولین جلسه خود را در تاریخ ۲۸/۱/۸۰تشکیل داد، وطیّ نشست های پی در پی مقرر شد دو گرایش در گروه ایجاد شود، اول گرایش کاربردی زبان عربی که برنامه آن تدوین و به تصویب نهایی شورای سیاستگذاری دانشکده زبانهای خارجی رسید که این گرایش مستقل و مجزّای از برنامه زبان و ادبیات عربی تدوین شده است. دوم گرایش زبان و ادبیات عربی که این گرایش در حقیقت همان برنامه موجود گروه است که با کم و زیاد کردن واحدهای درسی، حذف برخی دروس، ادغام آنها و گنجانیدن برخی دروس جدید در برنامه در حداکثر تغییر ۱۲واحددرسی، تدوین شده است. و آن همین برنامه ای است که سر فصل آن در پیش روی محققّان و استادان ارجمند تقدیم می گردد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۷
  • ۲۲۶ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

ارشد سراسری 96زبان عربی

ارشد سراسری زبان عربی 96

ارشد سراسری96 زبان عربی

ثبت نام ارشد ازاد زبان عربی

ثبت نام ارشد زبان عربی

ثبت نام ارشد سراسری زبان عربی

ثبت نام کارشناسی ارشد زبان عربی

دانلود سوالات ارشد عربی 96

دانلود سوالات ارشد عربی96

رشته های کارشناسی ارشد زبان عربی

زمان ارشد سراسری زبان عربی

زمان ثبت نام ارشد ازاد زبان عربی

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد زبان عربی

زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری زبان عربی

زمان چگونگی ارشد ازاد زبان عربی

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری زبان عربی

سوالات آزمون کارشناسی ارشد زبان عربی

سوالات ارشد عربی96

سوالات کارشناسی ارشد ادبیات عرب سال96

منابع ارشد 96 زبان عربی

منابع ارشد ازاد زبان عربی

منابع ارشد رشته های ارشد زبان عربی

منابع ارشد زبان عربی

منابع ارشد سراسری زبان عربی

منابع کارشناسی ارشد ادبیات عرب

منابع کنکور ارشد طراحی شهری

منابع کنکور ارشد طراحی صنعتی

منابع کنکور ارشد طراحی لباس

منابع کنکور ارشد طراحی لباس و پارچه

منابع کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس

منابع کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث

منابع کنکور ارشد علوم قرآنی

منابع کنکور ارشد فلسفه غرب

منابع کنکور ارشد فیزیک ذرات بنیادی

منابع کنکور ارشد نانوتکنولوژی پزشکی

منابع کنکور ارشد نرم افزار

منابع کنکور ارشد نرم افزار 96

نحوه ثبت نام ارشد 96 ازاد زبان عربی

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 زبان عربی

نحوه ثبت نام ارشد زبان عربی

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد زبان عربی

نمونه سوالات کنکور ارشد ادبیات عرب

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 96 زبان عربی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی